3 februari 2012

Blått

De som känner mig vet att jag älskar rosa. Grönt och vitt är också två favoritfärger. Nellies favoritfärger är inte riktigt samma som mina, förutom cerise som vi båda tycker mycket om!

Blått är en färg som vi har ett lite speciellt förhållande till. Vi tycker båda att det är en fin färg, en blå himmel och ett vackert hav till exempel, är ju väldigt svårt att motstå. Däremot så har vi väldigt svårt att göra smycken i blått och även i inredningen kan det ibland vara lite svårt att få ihop blått.

Men när jag hittade dessa bilder så började jag att omvärdera blått - det är ju riktigt fint! Och speciellt ljustblått och turkost, som här.

Nu kommer Nellie att blogga i helgen och vi ses på måndag igen.
Kram Jennica






Alla bilder från Pinterest

5 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att ha hittat till er fina blogg! Här fann jag massvis med inspiration!
    Jag hade en period med mycket blått och turkost under min studietid. Gillar blått även nu fast mycket har bytts ut mot rött istället!

    Hoppas ni får en finfin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga inspirerande bilder! Jag har ju fått dille på sovrum och tyckte att den understa bilden var rätt fantastisk- där hade jag sovit gott!:) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration en lördag som denna! Gillar också blått (men å andra sidan så är det svenska folkets favoritfärg har jag läst!). Idag tror jag minsann att vi ska åka tillLund på em och fika och titta på nya saluhallen.
    Ha en fin helg töser! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också svårt för blått, men när jag ser det så här så... Tänker jag om lite!

    SvaraRadera
  5. Åh vilka underbara foton! Sänggaveln på sista fotot är ju hur cool som helst!

    SvaraRadera