23 februari 2012

Griffelfärg

Griffelfärg är ju ingen ny uppfinning precis, men väldigt fiffig! Just nu pratar jag och min 11-åriga dotter mycket om griffelfärg där hemma. Vi är lite sugna på att ha en vägg i hallen med just griffelfärg, där man kan skriva upp viktiga saker att komma ihåg eller små meddelanden till varandra. Jag har dessutom för mig att det finns magnetfärg och det vore ju superfiffigt om man kunde måla först med magnetfärg och sedan med griffelfärg över det. Då får man både möjlighet att skriva upp saker, men kan även sätta upp viktiga lappar eller en fin teckning!

Det finns hur mycket roligt som helst som man kan göra med griffelfärg, det är bara fantasin som sätter gränserna. Som vanligt!

Kram Jennica







Alla bilder från Pinterest

3 kommentarer:

  1. Är ni också i griffeltaveltankar???? Jag och Johanna bestämde oss för att göra en stor i köket, pappa var här igår kväll för att mäta och hjälpa oss med projektet.

    Det där med magnetfärg ska jag kolla upp, det hade ju varit kanon om det funkade. Tack för tipset!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag har målat med magnetfärg både i min pysselhörna (för att sätta upp ikeaburkar med magneter på väggen) och till barnen. Den till barnen har jag målat med rosa väggfärg över för att få det extra piffigt :-) I köket har jag just nu satt upp en griffel-wallie, och jag skulle nog rekommendera det föra griffelfärg just för att man lätt kan ta bort det och det är lättare att hålla rent. Magnetfärgen är också väääldigt tjock och blir inte supersnygg att måla med (man ser vart man målat på tjockleken på penseldragen om ni förstår?). Ett tips är alltså att köpa en magnetisk plåt och sätta en griffelwallie över :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har målat än vägg med griffelfärg, men inte den svarta. Ja tycker den är tråkigt. Jag har lättad mycket och hittade än på nätet som har i olika färger. Jag har väld den ljus gröna, men dem andra färger var också väldig finna.

    SvaraRadera