4 februari 2012

Mintgrönt, Turkost, Indigo etc.

Jag spinner vidare på Jennicas inlägg igår angående blått. Jag började fundera lite på vilken min favoritfärg är, men jag vet faktiskt inte, jag har nog aldrig riktigt haft någon favoritfärg. Om jag tänker tillbaka på vad jag skrev i "mina vänner böcker" under rubriken "min favoritfärg" så var det ganska varierande. Jag är ganska mycket humörmänniska, jag kan t.ex. inte bestämma dagen innan vad jag ska ha på mig för vem vet vad jag känner för i morgon och jag är inte heller så förtjust i att planera veckomatsedel, av samma orsak, men i det fallet är tidsbesparingen viktigare så jag accepterar att äta spaghetti och köttfärssås fast jag inte skulle vara så sugen på det. :) Oj, nu svävade jag ut lite, färger var det ju.

Jag håller med Jennica om att blått är en svår färg, men samtidigt finns det så otroligt många färger som drar åt det blåa hållet. Jag gillar de nyanser som drar åt det gröna eller gråa hållet bäst. Men, denna våren och sommaren känns det som om det riktigt blå-blåa skulle kunna bli en intressant joker, vi får väl se... :)

Ha en skön lördag! /Nellie







3 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Tack för den fina kommentaren igår.

    Som enskild färg så är rosa min favorit. Men i kombinationen med andra färger så är det olika nyanser av turkost:)

    Ha en go kväll!

    Kram

    SvaraRadera