14 februari 2012

Lila som accentfärg

Jag blev så inspirerad när jag såg dessa underbara bilder från Sköna Hem! Här har man använt lila som accentfärg och det är så vackert tycker jag. Lila är väldigt fint tillsammans med vårens stora inredningsfärg som är grått. Dessa två tillsammans ger en härlig färgskala att arbeta med.

Jag tycker också om det sätt man har blandat skirt med lite mer rufft. Titta till exempel på de tunna, skira gardinerna i kontrast till den ruffa väggen. Superfint! Kontraster är alltid bra - högt och lågt, blankt och matt, mjukt och hårt och som här skirt och rufft.

Hoppas att ni har haft en fin och mysig Alla Hjärtans Dag!

Kram Jennica



Bilder från Sköna Hem


4 kommentarer:

  1. Å så fint, jag älskar verkligen lila. Härligt inspirerande bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  2. ja lila är en väldans snygg färg, soffan där...åååå så fin!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Lila är verkligen en färg som jag börjat gilla mer och mer!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också lila! Och hela det inslaget i Sköna hem var så fint!
    Speciell hälsning till Nellie där. Jag gillar också!
    /Kram Victoria

    SvaraRadera