30 januari 2012

Bokstäver vs siffror

Det har synts mycket bokstäver i inredningen det senaste året. Bokstäver i olika material som trä, metall och betong och i en uppsjö olika färger och utformning. Siffror däremot ser man inte riktigt lika ofta, visst förekommer det, men det är inte lika vanligt. Varför då? Vad har ni för förhållande till bokstäver och siffror egentligen?

Bokstäver är definitivt min melodi. För mig är siffror helt förknippade med "matte" och "att räkna", och det är något som absolut inte är min grej! Min hjärna "tiltar" så fort den ser något som måste räknas ut eller om någon - gud förbjude - bad mig räkna ut något! :)

Nu kan man ju gilla siffror för det, som symbol och form...men nej, för mig gäller bokstäver! Både i skriven form som text, enstaka ord eller som ensamma bokstäver. Så har det alltid varit!

Så, vad säger ni - bokstäver eller siffror?
Kram Jennica



Bild: Country by Mail
Bild: Ericas
Bild: Country by Mail


Bild: Made by jänZan

Bild: Ericas

3 kommentarer:

  1. Definitivt bokstäver!!

    Tack snälla för dina fina, rara ord inne hos mig, de värmde hjärtat ska du veta. Tack!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också bokstäverna bäst, samt &-tecken :-)

    SvaraRadera