22 januari 2012

Snö

Det råder delade mening om det är bra eller dåligt att det snöar. Jag är generellt positiv till snö, om det lägger sig och inte bara blir blask vill säga. Samtidigt längtar jag som alla andra till våren, men för min del får det gärna bli lite riktig vinter innan dess. :)

De positiva med snö enligt mig är:
  • det ger ett så härligt ljus, även när det är mörkt ute
  • det knarrar så mysigt under fötterna när man går
  • man kan åka skidor/snowboard
  • man kan åka pulka
  • oftast mer sol och mindre vind (eller är det bara som jag har fått för mig?)

De något mer negativa sidorna är:
  • som sagt, blasket
  • vägsaltet (förstör skorna oavsett hur ofta man smörjer in dem)
  • trafikkaos

I alperna verkar det som om det finns snö så det räcker och blir över.
Vad tycker ni om snön? För eller emot?

Nellie på snowboard - frihetskänsla!

 Underbar vy i Österrike

Italienska alperna, minst lika fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar