29 januari 2012

Sänggavelinspiration

Vi har nyligen införskaffat nya sängar här hemma, det var inte en dag för sent! Förutom att vi nu har mer plats så är det en skön känsla att krypa ner i en säng med riktigt bra komfort. Extra bra är det att sängarna är tillverkade i naturmaterial,  bra både för oss och miljön. Nu saknar vi bara en sänggavel. Jennica skrev om en superfin sänggavel för lite sen och även om jag älskar naturmaterial så passar den inte riktigt in hos oss där vi bor just nu. Min tanke har varit att hitta ett snyggt tyg för att göra en egen gavel, men det var svårare än jag trodde, att hitta ett bra tyg alltså. Men idag sprang jag på det, tyget, som jag tror kommer bli toppen. Naturkänsla, lite grafiskt och ändå ett ganska lugnt mönster. Det blir en bra alternativ till vackra träplankor , man får ju inte så lätt spetor (eller spågor som man säger i Skåne) av tyg. :) Här finns en bra beskrivning på hur man gör en gavel.

Bild från ikea.se

Det finns massor av sänggavel-inspiration på nätet. Här kommer några av mina personliga favoriter:

Bild från Simplicity

 Bild från House Tweaking

Bild från Min tekopp


Tack för denna helgen! Önskar er alla en härlig vecka. Kram /Nellie

ps. Du är väl med och tävlar

1 kommentar:

  1. Jag gillar båda eller bägge som jag skulle sagt: det är formen/typsnittet på dem som är den intressanta.

    PS. Har inte glömt bort awarden, ska bara ta mig tid att göra inlägget!

    SvaraRadera