9 januari 2012

Ut i naturen

Inom inredning och mode är naturen en trend som verkar bestå även till våren, härligt! Jag har tillbringat en del av helgen just ute i naturen. Ibland tar det emot att ta sig iväg och ibland känns det till och med inte särskilt behagligt till en början (det kan vara kallt, blåsigt etc.) men det är sällan man ångrar sig, eller vad säger ni?

I slutet av förra veckan var jag ner på stranden där jag bor för att titta på havets kraft i den hårda vinden, jag väntade dock till det mojnat lite så jag skulle undvika att få löst flygande saker i huvudet. Så här såg det ut:



I lördags vaknade jag till en strålande klar himmel, så välbehövligt med lite ljus! Som Jennica redan har avslöjat här så bestämde jag och min man oss för att åka till Kullen, längst ut på på Bjärehalvön. Vi tog med oss vår portabla grill och ett par grillkorvar och begav oss iväg. Så skönt! Det är verkligen slående hur mycket bättre en grillad korv smakar ute i det fria jämfört med att äta den någon annan stans. :) Självklart hade det varit ännu bättre om det hade funnits en eldplats med ved längs vandringsleden men det är kanske lite väl mycker begärt?! :) Jag ska dock dela med mig av mitt bästa GRILLTIPS - grillfläkten! Ni vet att man måste hålla liv elden för att kolen ska bli sådär vit och fnasig (och rikitgt varm), då vet ni säkert också att de flesta av oss inte riktigt orkar vänta så länge utan vi lägger på det vi ska grilla och sen lagom till allt är uppätet brukar det vara så att glöden är perfekt. Känns det igen? I så fall har jag lösningen, använd en helt vanlig liten handfläkt, ni vet en sådan man kan ha på sommaren då det är riktigt varmt ute. Funkar perfekt!

Kullen fyr


Kolla in glöden!

Korvarna med utsikt. :)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilka härliga foton på det vilda havet. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga foton, ser så himla vackert och mysigt ut!

    SvaraRadera