23 januari 2012

Färger på Formex

Nu är Formex slut för denna gången! Man har kunnat läsa mycket om mässan och allt fint som presenterades på olika bloggar och en bild som jag verkligen fastnade för var den här, som visades i bloggen hos Tove Älskade Hem. Jag blir så glad av alla färger och mönster och just precis såhär skulle jag vilja att min inredningsvår blir!

Bild från Tove Älskade Hem

De tre trender som de tar upp här är prickar, pasteller och starka kulörer och jag måste säga att det är tre trender som jag absolut gillar! Blandar man upp det med vitt och mer dova färger som grått och beige så blir det kanonfint. Jag tycker att det är extra kul att Falby var med på Formex, det är nog första gången vad jag vet. De har mycket fint och vi säljer ju en del av deras saker i bloggen - muggar, skålar och handdukar. De är ett mindre danskt familjeföretag och har som sagt mycket fina saker. Just nu har vi det lite utsålt i butiken men vi hoppas att vi kan få in lite mer, vid senare tillfälle.

Kram Jennica

5 kommentarer:

  1. Hej Jennica! Tack för hälsningen hos mig. Vi byggde också hus för 11 år sedan (det vi bor i nu) så jag har ju gått igenom detta en gång tidigare, med alla val ;) Men då kändes det mest som att vi behövde någonstans att bo, eftersom vi flyttade från Dalarna till Uppland, det var inte lika noga och viktigt vilka lampor vi valde ;) Nu bygger vi nytt för att vi VILL ;) Då blir man helt plötsligt mer kräsen ;) Visst är det konstigt?! :)
    Och visst får man vårkänslor av bilderna du visar! Åååå nu vill jag ha VÅR!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga varma färger! Precis sådär vill jag ha det i köket i vår! Stort grattis också till nytillskottet, det är ju så otroligt obeskrivligt att få hålla i sin bebis och bara vara nära, det är en känsla så stor att det knappt går att förklara! Kram//Tanja

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint! Härliga vårkänslor sprider sig i min kropp!
    Oxå älskar jag prickigt. Hoppas att ni får in lite mer prickigt från falby framöver :-)

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att få lite inblick och inspiration från mässan!!! Håller med, tycker det är fint med färg mot en vit eller beige grund!!! Tallrikarna längst ned till höger är ju bara såååå himla fina!!! Falby känner jag inte till, ska kika in det lite extra!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Underbara foton. Är så galet svag för prickar, pasteller och vitt :-)

    SvaraRadera